Jag vet vad jag vill!

Jag tänker ofta på livet, på framtiden. På vad som ska hända efter skolan, då jag har blivit såkallad vuxen och ska leva mitt liv. Då livet egentligen börjar på riktigt och det är dags för mig att börja ta hand om mig själv på riktigt, att försörja mig själv. Skaffa jobb, hus, barn, gifta mig. Ni vet allt det där. Jag tänker ofta på hur det kommer bli nu när jag tar studenten, vilken ordning allt det där kommer i. Om jag ens kommer få ett jobb så att jag kan försörja mig själv. Jaa, jag har många tankar kring framtiden och självklart har jag, som alla andra, drömmar. Jag ser min framtid framför mig och det är självklart så jag vill leva. Och jag ska göra mitt yttersta för att nå mina drömmar, för det är ju vad vi vill. Vi vill nå våra drömmar och leva lyckligt. Även jag. Och det är vad jag ska försöka med. Jag SKA lyckas, jag ska bara göra det! 

Självklart kommer livet aldrig bli som man tänkt sig, för vad som helst kan hända. Man kan bara ta dagen som den kommer och leva i nuet. Men en sak är säker, och det är att jag vet vad Jag vill! Jag har en dröm och jag ska uppfylla den!
Det kanske inte är hela mitt liv, eller hela min framtid. Men en del av det, och jag ska verkligen göra allt för att nå det. Jag kommer göra mitt yttersta, allt som krävs. I både med- och motgångar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0